SUNGAI DI AGRO FARM

SUNGAI DI AGRO FARM
Lot 36, Ulu Sungai Di, 28600 Bentong Pahang

Isnin, 28 Disember 2009

ayam vs astro

leceh betol bila ada 2,3 keje dlm satu masa ni.. nak tak nak kna layan gak sbb semua ni customer aku gak.. bila syok dok install customer pnya astro ayam kat umah aku terabai plak.. elok jek pagi semalam dpt detect satu pnyakit cacing.. nasib baik sekor jek, tu pun sbb dia malas nak tido lam reban n g tido bawah reban...rajin sgt seludup kuar jumpa boipren.. dlm syok pasang astro ni aku sempat gak wat survey pasal yim kai ni.. rata2 kaum cina mmg tgh cari ayam ni skrg.. sifat ayam ni adalah bermuka pucat, tak blh berkokok mahupun mengawan, suka bersendirian dan kuat makan.. ada setengah pendapat mendakwa kita tak blh lakukan catuan makanan terhadap ayam jenis ini kerana serba sdikit blh mempengaruhi sifat ayam tersebut.. sejauh mana kebenaranya tak dpt lah di pastikan kebenarannya.. biji bijian seperti bijan, barli, gandum dan sedikit sayuran hijau amat sesuai di berikan sbagai makanan.. kebanyakan dari kita mungkin pernah menjumpai ada sesetengah kaum cina memelihara ayam jantan ini 2 atau 3 ekor di kawasan rumah.. seringkali aku akan terserempak melihat keadaan ini di walaupun di bandar besar seperti kuala lumpur.. kategori ayam jenis ini juga pelbagai dan mempunyai beberapa versi harga yg berlainan di sebabkan oleh kualiti dan jenis ayam yg di gunakan..

1 ulasan:

  1. besnya jadi abg..dapat tanah percume untuk buat ayam nier..kalau saya memang dah bela2 banyak dah..kalu saya juz modal rebanjer..makanan pon jimat..

    BalasPadam