SUNGAI DI AGRO FARM

SUNGAI DI AGRO FARM
Lot 36, Ulu Sungai Di, 28600 Bentong Pahang

Ahad, 11 April 2010

hobi masa lapang....

akiviti start pkul 1100 pg di mana sebuah van akan di penuhi dgn bunyi anak ayam, itik serati dan itik telur, beberapa ekor burung merbuk, merpati, anak ayam belanda, sepasang anak angsa 4 sarang telur itik dan telur ayam kampung, beberapa peralatan penternakan dan beberapa bungkus dedak hitam/jagung... lokasi pg ni tertumpu di kawasan teduh di bawah pohon sena berhampiran pekan sehari di lanchang pahang.. aku cuma bwk van n modal bekas jaring besi n selebihnya milik aji judin rakan ternak aku.. sambutan lebih tertumpu kpd anak itik serati dan itik telur, anak ayam kacukan.. sebuah kerusi malas dan sebuah kipas kecil hnya menjadi hiasan pg tu.. 2 jam yg cukup menjerihkan.. mana pakcik dpt stock ni? ada byk ke? kalau saya nak tempah 500 ekor blh? hmmm takat tanya je, mmg skadar jawapan lah yg dia dpt.. hampir rm950 di perolehi sepanjang 2 jam di situ.. tak susah kan? buat muka ada bisnes juta2 n jgn lupa senyum kat org yg lalu lalang.. mcm2 cerita dan trick2 tradisional blh di dengar walaupun agak pelik, tp itu lah alternatif yg diguna pakai sejak dahulu lg.. kawan aku ni segala mcm telur di cuba tetaskan guna inkubator yg aku beli kat saifull dulu termasuklah telo cicak yg aku sengaja masukkan tanpa pengetahuan dia hahahaha saje wat modal gelak2 kat surau nanti.. kalo dah mcm ni pnya gaye, bkn tahap hobi je kan? lu olang pikirlah sendiri........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan